goodfantomas 10 Posted April 1 (edited) 1) Neexistující command Spoiler Tato chybová hláška nám může vyskočit pokud command vůbec nezaregistrujeme nebo pokud ho registrujeme nějakým pochybným způsobem. Když command vůbec nezaregistrujeme . Pokud command nemáme zaregistrovaný žádným způsobem musíme si ho tedy vytvořit. Zde to přesně popisovat nebudu. Tutoriál najdete zde: https://docs.fivem.net/natives/?_0x5FA79B0F Command registrujeme přes essentialmode nebo přes jiný framework, který na serveru chybí :D Jedna z možností jak tento problém vyřešit je framework nebo script přes který je command zaregistrovaný na server přidat. Osobně bych ale doporučil metodu bez frameworku a to tedy s nativkou RegisterCommand. Jedna z možností jak to může vypadat: TriggerEvent('es:addGroupCommand', 'unloadipl', 'admin', function(source, args, user) TriggerClientEvent('esx:unloadIPL', -1, args[1]) end, function(source, args, user) TriggerClientEvent('chat:addMessage', source, { args = { '^1SYSTEM', 'Insufficient Permissions.' } }) end, {help = _U('unload_ipl')}) My tento command tedy změníme nějak takto: RegisterCommand("unloadipl", function(source, args, rawCommand) -- V tomto případě musíme mít esx, protože chceme zkontrolovat skupinu hráče local xPlayer = ESX.GetPlayerFromId(source) if xPlayer then if xPlayer.getGroup() == 'admin' then TriggerClientEvent('esx:unloadIPL', -1, args[1]) else TriggerClientEvent('chat:addMessage', source, { args = { '^1SYSTEM', 'Insufficient Permissions.' } }) end end end, false) Shrnutí: Nedoporučuji registrovat commandy přes frameworky ale přes nativky :D 2) Jméno ve scoreboardu Spoiler Jedna z dalších problémových věcí je, že se nám ve scoreboardu ukazuje naše IC jméno, místo našeho Steam nebo Fivem jména Nejčastěji je to způsobené esx_identity a funkci xPlayer.getName(). Tento problém vyřešíme, že funkce zaměníme. Ukážeme si to u tohoto scoreboardu: https://github.com/esx-community/esx_scoreboard/blob/master/server/main.lua#L44 Před: connectedPlayers[playerId].name = Sanitize(xPlayer.getName()) Po: connectedPlayers[playerId].name = Sanitize(GetPlayerName(playerId)) 3) Po připojení na server mám základní NPC postavu Spoiler Pokud u vás nastane situace, že si nainstalujete nějaký framework a vaše postava po připojení bude NPC, může k tomu vést několik problémů 😄 Pro příklad jsem si vybral třeba ESX. V tomto případě si zkontrolujeme, jestli máme všechny potřebné scripty k esx_identity. Pokud ano, zkontrolujeme, jestli se nám ukládají věci do databáze nebo jestli se nám v konzoli ukazuje, že vše proběhlo v pořádku. Pokud ano, kontaktujte nás s více informacemi na našem discordu https://discord.com/invite/hmMXmyX7fW. Pokud ne, zkuste to vše správě zprovoznit podle dokumentace nebo nás také kontaktuje na již zmiňovaném discordu. 4) Vypnutí základního HUD a vypnutí status baru Spoiler Jedna z velmi častých otázek je: Jak vypnout základní HUD, který se nachází v es_extended. Základní HUD vypneme v configu es_extended přesněji zde: https://github.com/esx-framework/esx-legacy/blob/main/[esx]/es_extended/config.lua#L13 A ten druhý HUD nebo-li Status Bar vypneme zde: https://github.com/esx-framework/esx-legacy/blob/main/[esx_addons]/esx_basicneeds/config.lua#L3 a projistotu i zde: https://github.com/esx-framework/esx-legacy/blob/main/[esx_addons]/esx_status/config.lua#L6 5) Nastavení výplat z frakce Spoiler Výplaty nastavíme v configu es_extended. Přesněji zde: https://github.com/esx-framework/esx-legacy/blob/main/[esx]/es_extended/config.lua#L12 přepíšeme hodnotu Config.EnableSocietyPayouts z false na true. 6) Všechny texty s diakritikou ukazují obdélníčky Spoiler Na tento problém máme jednoduché řešení: A) Nepoužívat diakritiku B) Streamovat custom font s diakritkou Na streamování fontu udělal tutoriál tady pán Isignar: Já jen přiložím odkaz z exe a dll souborama. Protože s tím byli dost velké problémy: https://drive.google.com/drive/folders/1QahxTdPGqDB2FmOajbiTx2gmK4JSCsk0 7) PDM nefunguje, musím restartovat server aby zase šlo Spoiler Pro správně fungování základního PDM je zapotřebí: 1) Nesmíte mít žádnou kategorii prázdnou 2) Nesmíte mít nikde žádný překlep (malá/velká písmena, mezera...) Pokud i tak problém přetrvává, smažte tabulky a nahrajte originální SQL, pokud i tam problém přetrvává, kontaktujte někoho na discordu: https://discord.com/invite/hmMXmyX7fW 8) Zaměstnanci se nezobrazují v job menu Spoiler Může se stát, že hráč má ve jméně "špatný" znak, který vaše databáze nedokáže přečíst. Můžete zkusit vyhodit všechny zaměstnance z daného jobu. Pokud problém přetrvává, kontaktujte nás na discordu: https://discord.com/invite/hmMXmyX7fW 9) Jak zapnout txAdmin menu ? Spoiler Zapnutí txAdmin menu je v celku jednoduché. Popíšeme si ho v následujících krocích: 1) Klikneme na záložku Settings 2) Klikneme na záložku Menu 3) Enable Menu -> YES 4) Vše uložíme Další důležitou věcí je mít příslušná oprávnění na používání menu. Musíme mít ale také v txAdminovi naše discordID. 1) Klikneme na záložku Admin Manager - zde upravíme již vytvořený účet nebo vytvoříme nový 2) Zadáme naše discordID a nastavíme si příslušná oprávnění 3) Vše uložíme Edited April 1 by goodfantomas Gramatika pepega 3 2 Share this post Link to post Share on other sites
goodfantomas 10 Posted May 8 (edited) 10) Jak přidat /try do rpchatu ? Spoiler Přidání tohoto příkazu je v celku velice jednoduché... 1) Do client části vašeho rpchatu přidáme těchto pár řádků RegisterCommand('try', function(source, args, rawCommand) local tryRandomizer = math.random(1,2) -- Tato lua funkce vybere náhodné číslo mezi 1 a 2 if tryRandomizer == 1 then -- Pokuď je hodnota jedna přinuť clienta spusit příkaz /do Ano ExecuteCommand('do Ano') else -- Pokuď je hodnota jíná než jedna clienta spusit příkaz /do Ne ExecuteCommand('do Ne') end end) 2) Soubor uložíme a následně script restartujeme Edited May 8 by goodfantomas 2 Share this post Link to post Share on other sites